vineri, 21 martie 2014

Comentarii care dor

Ce fac guvernantii pentru cetateni , în afara faptului ca se imbogatesc ?

Guvernul ai apara pe americani sau pe cetatenii platitori de taxe si impozite ?

Pentru ca in Romania , nimeni nu a dat socoteala ! Parlamentu nu face nimc , comisiile parlamentare care au menirea sa supravegheze fiecare sectiune sociala si economica , etc. . Romania este vanduta premeditat , pentru ca oficialii cu functii de raspundere nu se alarmeaza si se bucura de ciolanul care li s-a ivit in gatlej ! Niciodata nu au bani pentru comunitate , dar in fiecare an se sifoneaza peste 40 miliarde de euro din buget !


La 10 ianuarie, mass-media a anunţat că primul ministru al României Victor Ponta a semnat ordinul de numire în funcţia de consilier de onoare pe Ghiorghi (aşa e în unele Mass-media) Frunda. Domnul Frunda este cunoscut prin faptul că a fost co-raportor privind Rusia în cadrul Adunării parlamentare a Consiliului Europei. El a chemat Consiliul Europei să se amestece în afacerile interne ale Rusiei, pentru „a ajuta forţele pro-europene, deoarece vedem că în Rusia există forţe politice, ce tind spre renaşterea URSS”. 


Si Ponta ne vinde fara sa clipeasca !
Premierul Victor Ponta a afirmat că nu și-a imaginat că se va ajunge în situația în care cineva să rupă gardurile companiilor americane din România, în condițiile relațiilor deosebite pe care țara le are cu SUA.
"Am prezentat o ţară care îşi doreşte foarte mult investiţii, în special în zona energiei. Nu mi-am închipuit că, la un moment dat, cineva o să rupă gardurile companiilor americane în România, dar, sigur, democraţia are o mulţime de feţe. Cred că, totuşi, ideea de a avea relaţii economice cu SUA, dincolo de relaţia politică şi militară, e ideea corectă", a declarat Ponta, citat de Mediafax.

Ponta ai sustine pe americani , dar cetatenii din tara lui , de ce trebuie sa sufere unilintele , bataile jandarmilor si dezastrul fractionarii prin otravirea solului ?

Nu credeam că UDMR poate promova pe scena publică altfel decât personalităţi respectabile. Oameni care să reprezinte la nivel înalt comunitatea maghiară din România.
Ceea ce face, însă, Cseke Attila în funcţia de ministru al Sănătăţii compromite grav UDMR şi trage comunitatea maghiară sub nivelul respectabilităţii. 


HALUCINANT!! Economistul Constantin Cojocaru: Romania a taiat pensii si salarii si s-a imprumutat la FMI pentru ca a imprumutat SUA, cumparand titluri de trezorerie americane. In plus, Guvernul Boc a alimentat generos conturile firmelor capusa care au pus borduri Bechtel-style. Bonus: TOP-ul datornicilor la FMI. Romania, pe prima pozitie


De 24 de ani , cate cineva ne chiama la lupota impotriva sistemului si apoi se intorc impotriva noastra . Parca asa zicea si USL , ioar cand a preluat puterea , ne-a bagat 23 de taxe si impozite de control , iar acum au inebunit definitiv cu acciza la nenzina si certificate verzi la energie , ceeace v-a produce scumpiri fara precedent de la 1 aprilie !  Accesati tab-ul “NU ESTE SPAM” pt a vizualiza blogul !


Romania a fost "reglata" ca sa ofere date despre suportabilitatea populatiei intr-un viitor plan de inrobire a natiunilor. A fost adusa la media absoluta, a fost manelizata si tabloidizata. I s-a extras forta de munca, marindu-i-se numarul pensionarilor. Coeficientul de inteligenta national a fost redus dramatic, spre nivelul de "tara idiotizata". Urmeaza restrangerea libertatilor fundamentale, saracirea, distrugerea. 



Basescu , daca se implica intr-un partid , inseamna ca incalca Constitutia SI DECI NU MAI ESTE PRESEDINTELE TUTUROR ROMANILOR !

Acesti imbecvili ai guvernasrii ce fac , au legi si ordonante impotriva romanilor si cand este vorba de basescu nu au ce sas faca ? IDIOTI ! 


526 mil. euro, paguba adusă statului de contractul Bechtel adoptat de guvernul Năstase prin OUG


Deși a fost un contract semnat politic și modificat la inițiativa politicienilor care au condus Guvernul Năstase și adoptat de Parlament, Ministerul Finanțelor cere acum Companiei de Autostrăzi (CNAIR) să recupereze cca 530 (525,891.888) milioane de euro de la niște directori care au condus compania. 23 de milioane de euro un km de autostradă, iar vinovăția e căutată la Acarul Păun!


Ordonanța de urgență nr. 120, din 18 noiembrie 2003, prevedea demararea de către CNADNR a procedurii de negociere fără licitație cu o singură sursă: firma americană Bechtel International Inc.
  
Încredințarea contractului de proiectare și construire a autostrăzii s-a făcut prin derogare de la prevederi privind achizițiile publice, care priveau exclusiv procedura de încredințare a contractului.
  
Uniunea Europeană, Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare și Fondul Monetar Internațional (FMI), dar și mass-media și opinia publică din România au exprimat o serie de obiecții și observații în legătură cu acesta, referindu-se în special la modalitatea de atribuire.
  
La 5 martie 2004, Parlamentul României aprobă OUG 120 prin Legea nr.32/2004, iar la 16 iunie 2004 are loc ceremonia de inaugurare a lucrărilor pentru Autostrada Transilvania, la Săvădisla — Cluj, sat Vălișoara, campusul Bechtel.
  
FMI a solicitat Guvernului într-un memorandum, încheiat pe 7 iulie 2004, un audit independent asupra prețurilor negociate pentru construirea autostrăzii, pentru a evalua în ce măsură acest proiect, finanțat integral prin fonduri bugetare, poate fi susținut fiscal. Prețul de 5,4 milioane de euro pe kilometru de autostradă a fost considerat prea mare, dar avocații angajați de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului pentru negocierile cu Bechtel declarau că este un preț bun pentru că Bechtel ceruse inițial 6 milioane de euro pe kilometru.Până în martie 2005 s-a realizat o analiză a clauzelor contractuale, care au fost renegociate de către Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului (MTCT), lucru care a determinat întreruperea lucrărilor la jumătatea anului 2005, scria Agerpres într-o documentare făcută în 2013.
  
Informația la zi

Documente deținute în exclusivitate de Digi24 și Digi24.ro arată că în urma unui control derulat în perioada 2013 -2016 de către o echipă a Ministerului de Finanțe se cere recuperarea uriașei sume de la directorii generali ai companiei care au semnat contractul, fără să îl renegocieze, și de la cei care ulterior au fost de acord cu modificarea acestuia într-un mod în care au fost aduse pagube mari statului.
  
Raportul nu spune un cuvânt despre semnarea politică a contractului sau despre prima modificare majoră adusă contractului, nu de către directori generali, ci de Guvernul Năstase și Parlamentul din 2004.
   
Atunci contractul care prevedea construirea și finanțarea autostrăzii a rămas unul doar de construire. Fără finanțare Compania de Autostrăzi n-a putut derula cursiv contractul iar factura înaintată de americani a fost una uriașă.

  
Prima modificare majoră și păguboasă a contractului a fost în 2005 în mandatul de premier al lui Călin Popescu Tăriceanu.
  
Cum se adună paguba

 1) 156,82 milioane euro este primul din cele ”trei capete de acuzare” formulate de Ministerul Finanțelor. Suma este compusă din 40 milioane euro, sumă achitată fără baza legală și accesorii. 

"Compania nu a demarat si nu a derulat o procedura de negociere cu firma Bechtel International Inc. fapt care a condus la incheierea unui contract și înscrierea în contractul incheiat cu aceasta firma a unor clauze paguboase pentru statul român, concretizate în prejudicii majore pentru bugetul de stat".

Inspectorii de la Finanțe acuză "înscrierea în contractul de proiectare și de construire a autostrăzii Brașov-Cluj-Bors a sumelor reprezentând:
  • avans cu încălcarea prevederilor legale
  • cheltuieli de mobilizare fără a fi prevăzute în devizul general
  • cheltuieli indirecte de capital, cu încălcarea prevederilor legale și fără a fi prevăzute în devizul general"

Printr-un acord de modificare din 2006, avansul de 40 de milioane de euro ”a fost reclasificat și transformat în cheltuieli de mobilizare, valoarea acestora ajungând la suma fixa de 70 milioane euro, în condițiile în care contractul prevedea o suma globală de 30 de milioane de euro pentru activități anterioare începerii lucrărilor de construcții". Sunt făcuți responsabili directorul general la data semnării contractului și cel de la data semnării acordului de modificare


2) 311,93 milioane euro este un alt prejudiciu stabilit de Ministerul de finanțe. În acest caz suma achitată fără susținere legală este 221,5 milioane euro, iar restul sunt accesorii. Au fost eliminare șase părți din contract la renegociere, însă fără ca la renegociere să se ceară scăderea sumei aferente. Trebuia solicitată returnarea a 22,5 milioane euro. Aici sunt incluse cheltuili accesorii de 17 milioane euro.

  
3) 57,12 milioane euro este un alt prejudiciu identificat de finanțe. "Negocierea defectuoasă a termenilor și clauzelor Acordului de tranzacționare și încetare, fără o analiză și fundamentare justă din partea Companiei (Beneficiarului), a condus la aprobarea și plata către Anttreprenor a unei sume aferente soluționării pretențiilor în valoare de 37.200.000 euro, în condițiile în care Compania nu a solicitat returnarea de către Antreprenor a sumelor plătite cu titlu de mobilizare pentru cele 6 secțiuni eliminate".

"În cazul în care Compania (Beneficiarul) ar fi întreprins acest demers, atunci Antreprenorul ar fi avut de plătit Companiei aproximativ 25.300.000 euro pentru tranzacționarea și încetarea contractului". Prejudiciul este de 37,2 mil euro, iar accesoriile sunt de 19,22 mil euro.

În total Ministerul de Finanțe menționează un prejudiciu total 525 milioane euro din care 298 milioane euro suma achitată de la buget restul accesorii.

  
Dar pe lângă aceste sume Ministerul de finanțe cere și recuperarea unor sporuri acordate salariaților CNAIR fără respectarea prevederilor legale din ordonanța de urgență și contractul colectiv de muncă. În acest caz MFP cere CNAIR să calculeze singură daunele aduse bugetului.

  
Raportul menționează ”diminuarea patrimoniului companiei pentru 2011-2015 cu sume acordate fără baze legală, sume fiind salarii de bază majorate cu procente cuporinse între 2,5 și 75%. Pentru acestea ”nu au fost întocmite acte justificative, adică rapoarte privind îndeplinirea obiectivelor, prin care să rezulte că beneficiarii au lucrat efectiv și timpul efectiv lucrat”.

PROCURORII DNA OCOLESC MAREA CORUPTIE – Falimentarea Hidroelectrica SA prin vanzarea energiei electrice sub pretul de cost unor firme protejate de regimul Basescu nu este o prioritate pentru Parchetul condus de Laura Kovesi. Raportul administratorului judiciar Euro Insol a semnalat o frauda record de 1,1 miliarde euro. Contractele bilaterale au fost prelungite sub ministeriatul lui Adriean Videanu (Raportul)  https://www.luju.ro/dezvaluiri/anchete/procurorii-dna-ocolesc-marea-coruptie-falimentarea-hidroelectrica-sa-prin-vanzarea-energiei-electrice-sub-pretul-de-cost-unor-firme-protejate-de-regimul-basescu-nu-este-o-prioritate-pentru-parchetul-condus-de-laura-kovesi-raportul-administratorului-judici?fbclid=IwAR155JptfkMJu70iKiaqywVUY4RomuIBpHjDKGOq2VW7gCtyIknL4MV1dfA


  
Ce este demn de menționat, scrie digi 24.ro, este faptul că CNAIR nu este de acord cu concluziile MFP, deci nu se pune deocamdată problema recuperării daunelor. ”Menționăm că se va formula plângere prealabilă cu privire la raportul de inspecție și Dispoziția obligatorie mai sus menționată”, spune compania într-o notă internă.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu